Pages

MEROKOK memang BEST!!!

ari nie aku nk cite pasal rokok... aku x tau la knape rokok nie memang orang ske giler... x kire la muda ke tue ke, sume ske... nk kata kempen pasal rokok x da, hmm... aku rase memang da banyak da..
sbenarnya tujuan aku cite pasal rokok nie sebab time aku praktikal sebagai PELATIH PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN [M.A] kat HSNZ[ hospital sultanah nur zahirah] aku ada join la OT [pembedahan] nie.. tp just tengok- tengok je la... pembedahan tu sebab dia ada kanser lidah...
umur pesakit tu pon muda lg... br 30-an.. bile aku sebut je pasal lidah korang mesti la tau kn.. punca nya apa yg masuk dr mulut kite nie...
hah! memang tebaek la pembedahan tu... memang ngeri jugak la... mula-mula kena siat kulit kat leher die bab nk cr benda2 yg kotor da msk kat dalam badan die, pastu kena potong dagu die and seterusnya pe lagi potong plak sebelah lidah die... memang terbaek laa... nie aku tunjuk sket gmbr yg aku amek...


pe pandangan korang?? ngeri kn!!

so, punca utama pesakit nie adalah ROKOK!! kepada perokok kat luar sana tu merokok la banyak-banyak ek!! lepas tu ble la buang lidah korang plak!!! hee~

36 000 orang mengemukakan pendapat:

Ngeri nak tgk....huhuhu...sedey coz hubby perokok...walaupun bkn perokok tegar...tp still merokok...dah minta dia berhenti tp dia slalu kater susah nak terus berhenti...hope by the time kami dpt anak he will stop as per his promise..

HOPE SO!! harap-harap gitu laa.. kalu susah2 sangat pon suruh kurangkn sikit demi sedikit.. biar pon amek masa yang lama utk berenti...

dhsyat nye..........
tatutttttttttttt...
study kt kolj pmbntu perubatan kedah ea?ang i pun kt sne...:D

memang ngeri waktu die potong dagu tu... x la.. memang under KKM.. tp study kat kolej swasta kat klantan...

haisshh.... Ngeri nyer.. Wajib d tgk oleh perokok2 terutamanya perokok tegar.. (tp klu yg jenis degil, tunjuk la apa pun.. X insaf2 gak..) huhuuu..

hahaha... tau x per... member sume yg merokok pon tgk gak.. tp x insaf2 pon...

dekat kotak rokok dah tayang dah pun, still masih ada orang beli..

memang sume orang degill.. masing2 ble pikir yg mane betul or salah...

mmg ngeri nengok...perokok2 yg tgk ni rsnya mmg x terasa pape...hehe

hahaha... try la mrokok... br leh rase x da lidah tu...
hahaha...

cik tiniey: hmm.. rase2nyer gitu la.. dorang x kn sedar nyer...

aaa..nak nages tengok ok..cuak gile kottt..huhuhu..jgn rokok!!!

bahana rokok!! isap la kalo nk jd gini.. hee~

hik hik hik... relaks jer kalo x wt per2..

salam perkenalan..dtg follow sini..

ngeri siot tengok gambar tue...mujur la aku dah lama berenti rokok...

huhu.... tahniah laa...
memang susah nk berenti tu..

sempat amik gambo lak tu..he.he..

oh em ji.... wth....=p, wah best nye dpt belah2 org...=p saye salu dpt bedah specimen jekkkk

thanks for the information.. so kawan2 di alam maya, jgn merokok.. kerana merokok bukan sahaja membahayakan kesihatan, malah orang lain..
(tapi lagi bagus isap rokok dari isap dadah.. betul tak... sbb saye pon tgh cube berenti...)

farhaniza: memang best!! tp yg buat tu pakar la.. kitorg sume tgk jer!! hehe...

hasrul:yer.. btl3.. harap yg isap rokok tu jgn plak nk ke isap dadah plak.. n bagus la kalo cbe berenti merokok... keep it up!!!

seram??!! kn terbaek tuh!! hahaha...

pergghh..sakitnye..adoii..
ekhh..knape kene potong lidah?cnfius laa..

kena potong lidah sebab dia ada kanser lidah...
puncanya cronic smoker...

benci perokok yang x menghormati org sekeliling..ase mcm nk pengsan bau asap rokok dyeorg..bole dye buat dek je..aishhhh

ngerinya....aku x boleh tgok pembedahan2 gni...

@Muhammad Ariff Ramlee
meme arr... tu laa.. sape soh mrokok... kn kena buang lidah tuu...